טרנדים ותנודות עדכניות בקידום אורגני 2021

שנת 2021 כבר כאן וזה הזמן לעשות סדר בכל מה שנוגע אל קידום אתרים. אם עד לא מזמן כל מה שרצינו לעשות הוא לדחוף את האתר למעלה בביטוי תחרותי, היום מילת המפתח היא "אסטרטגיה" ומה שנכון לאתר אחד לא בהכרח מתאים לאחר.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

אנחנו התפתחנו, שנת 2020 גרמה לשימוש הדיגיטלי לזנק וקידום האתרים צריך להתקדם יחד איתה. כדי להבין מה צריך לעשות עסק שרוצה לגדול ולהתפתח, פנינו אל אלק משוב ומיכאל כוגן מסוכנות קונספט1 לבניית וקידום אתרים ושמענו מהם על הטרדנים העדכניים ביותר שרלוונטיים לשנת 2021.

טרנדים עדכניים לשנת 2021

גוגל ממשיך לפתח את האלגוריתם שלו ועושה מאמצים להביא לגולשים את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורם. שם המשחק הוא רלוונטיות והיא נמדדת בעיקר באמצעות התוכן, אך לא רק. במקביל, מנוע החיפוש פועל גם לסנן קידום "כובע שחור" שגורמות לאתרים לא מתאימים לעלות בתוצאות החיפוש. "בשנת 2021 אנחנו עומדים לראות שהמיקוד עומד לתפוס מקום בקידום האתרים וחוויית המשתמש תמשיך להיות במרכז העניינים" מתאר כוגן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


אלמנטים פשוטים

תנודות עדכניות משמעותיות מתייחסות לאופן בו המידע נצרך. רוב הגלישה מתבצעת דרך מכשירים סלולריים (והשימוש בטאבלטים פחת גם הוא) והגולשים מחפשים אלמנטים שונים ומגוונים. בשנת 2021 לתוכן הכתוב עדיין יהיה מקום מרכזי, אך מתווספים תכני אודיו, תמונות, סרטונים והאתרים צריכים להיות מגוונים.

אופן החיפוש מתחיל להשתנות ויותר גולשים משתמשים בחיפוש הקולי. בנוסף, הגולשים מחפשים תכנים שיתאימו להם באותו הרגע ולכן יש לשלב בין תכנים ארוכים לקצרים, סרטונים של דקה לצד הדרכות מעמיקות, תמונות מרעננות לצד אינפוגרפיקות.

חידוד מילות המפתח

המגמה מצביעה על כך שיש לשנות את מחקר מילות המפתח ולחדד אותו עוד יותר. אפשר להמשיך לקדם את המילים ה"כלליות" בעלות נפח החיפושים הגדול, אך להקדיש תשומת לב גם לווריאציות של מילות מפתח ולהתחיל להוסיף גם "קרוב אלי".

רוב הגלישה מתבצעת דרך המכשיר הסלולרי וכשגולש רוצה לקנות דבר מה בסביבה או לקבל שירות באזור בו הוא נמצא, גוגל ירצה להציע את התוצאות הטובות ביותר. לכן, לתוספת המילים "קרוב אלי" מתחילה להיות משמעות יותר גדולה גם בנפח החיפושים וגם בקידום האתר.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


וריאציות של מילת המפתח העיקרית

וריאציות של מילת המפתח מסייעת לגוגל למצוא את האתר ולראות בו כרלוונטי יותר עבור הגולשים. כמובן, אותן מילות מפתח חייבות להיות תואמות את מה שיש לעסק להציע. למשל, אם מספרה מציע תספורות לנשים, לגברים, תספורות ערב והחלקה, כל השירותים הללו צריכים להופיע בתוכן האתר אך לא רק בצורה זו.

על המקדמים לבדוק מהן הווריאציות שאפשר לכתוב עליהן. לעתים יש לתת לכל וריאציה עמוד נפרד באתר ולעתים להשקיע בכתיבת התוכן בבלוג ובמקומות נוספים באתר. אשכולות מילות המפתח מתמקדות בצרכנים, במה שהם רוצים לדעת על העסק, מה שמעניין אותם ובנוסף יש לבצע מחקר בכלי מילות המפתח. תכנון נכון יכול להוביל למציאת הזדמנויות, מילים ותחומים שאחרים לא מקדמים ולהוביל את אתר העסק למעלה ובמהירות.

מהירות האתר

בשנת 2020 דובר לא מעט על מהירות האתרים. הגולשים הופכים להיות פחות סבלניים ובמיוחד באתרים שיש בהם אלמנטים רבים, תכנים, תמונות, עלולים לגרום להאטה. כחלק מעבודת קידום האתר והגברת ההמרות (ROI) יש לנתח את מהירות העמודים. "יכולות להיות סיבות שונות לכך שאתר לא עולה במהירות והמטרה שלנו היא לתקן זאת כדי להעניק לגולשים חוויה טובה שתשאיר אותם באתר" מסביר משוב.

מהירות האתר משפיעה על הסבלנות של הגולשים ועל הופעת האתר בתוצאות החיפוש כאשר שני הדברים קשורים זה בזה. גוגל רוצה להעניק לגולשים את החוויה המתאימה והטובה ביותר, אם בתוצאות הראשונות יופיעו אתרים איטיים, הגולשים יכנסו ויצאו מהם במהירות. זו לא החוויה שהיינו רוצים להעניק לגולשים ולא החוויה שגוגל רוצה לתת לגולשים. לכן, בשנת 2021 חשוב לשים דגש על מהירות האתר ולשפר אותו.