חשיבות תפעול ביקורות גוגל – תנו ללקוחות שלכם להפיץ את הבשורה

אחד הכלים העוצמתיים לקידום עסקים ובמיוחד עסקים מקומיים נקרא "ביקורות גוגל". מנוע החיפוש הגדול ביותר מאפשר לעסקים לפתוח לעצמם כרטיס עסק שכולל מידע עליהם, פרטי גישה כמו כתובת וטלפון וקישור לאתר. בנוסף, הלקוחות יכולים להעביר ביקורת חיובית או שלילית על בית העסק ולביקורת אפקט משמעותי.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

הלקוחות הפוטנציאלים שלכם רוצים לדעת מה הלקוחות האחרים שלכם חשבו עליכם. אם אתם חושבים שתוכלו להסתפק בהוספת עדויות באתר או להציע למתעניינים להתקשר ללקוחות הוותיקים, הגיע הזמן שתחשבו שוב. נפגשנו עם מיכאל כוגן ואלק משוב מסוכנות קונספט1 כדי ללמוד על חשיבות תפעול ביקורות גוגל וכיצד תעשו את זה נכון.

חשיבות תפעול ביקורות גוגל

"הגולשים רוצים לקבל את המידע בצורה שתאפשר להם לקבל החלטה במהירות" מסביר כוגן בבואו לתאר כיצד הביקורות משפיעות עלינו. כל אחד שרוצה לשבת במסעדה בודק מראש כמה כוכבים היא קיבלה וזאת אפילו לפני התפריט. כל מי שבוחר רופא שיניים, ספר ואפילו מוסך, רוצה לדעת מה הלקוחות האמיתיים חושבים על השירות והמוצר שקיבלו.

הגולשים מסתכלים על הכוכבים שקיבל בית העסק, לאחר מכן על הביקורות עצמן ולבסוף נכנסים לקרוא עוד פרטים כמו מה מציעים במקום, מה המחיר המקובל בו ואחרים. "עסקים שמשכילים להשתמש בכלי העוצמתי של גוגל משפרים את הנראות הדיגיטלית שלהם. הם מקבלים יותר לקוחות, נהנים מחשיפה גבוהה ותהליך המכירה שלהם הופך להיות הרבה יותר פשוט ויעיל" מוסיף כוגן.

טיפים שיגרמו לכם לתפעל את הביקורות בגוגל בצורה הטובה ביותר

ברור כי ביקורת חיובית בגוגל יכולה לסייע לעסק ובמיוחד לעסק המקומי. עם זאת, בין התיאוריה לבין המעשה מתברר שהעסק צריך לבצע מספר פעולות שיעזרו לו לקבל ביקורות חיוביות שיקדמו אותו. מהי הדרך לתפעל את הביקורות? הטיפים הבאים יענו על כך:

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


הוסיפו את העסק שלכם לגוגל מפות

"אם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יוכלו למצוא אתכם בגוגל מפות אתם צריכים לספר לגוגל על קיום העסק" מסביר משוב. גם אם יש לכם כבר אתר, הפרטים שלכם לא יכנסו באופן אוטומטי ואתם צריכים לבצע מספר פעולות כדי שגוגל ימליץ עליכם. מומלץ להשקיע כמה דקות בתהליך, לחשוב על תיאור העסק, להוסיף תמונות מחמיאות ומייצגות שתשמחו שלקוחות פוטנציאליים יראו. לאחר אישור הפרטים הלקוחות שלכם יוכלו להמליץ עליכם.

עודדו את הלקוחות שלכם להוסיף ביקורת עליכם

"מעטים מהאנשים בוחרים להשאיר ביקורת בלי שהתבקשו. לעומת זאת רבים שמחים להיענות לבקשת בעל העסק ולהשאיר ביקורת (בעיקר חיובית) לאחר שביקשו מהם לעשות זאת". מסביר משוב את הכלל הבסיסי של תפעול הביקורות ומפרט כי מעבר לכך שיש לבקש זאת מהלקוחות חשוב גם לעשות זאת כשהשירות עוד "חם" וכשיש להם חוויה חיובית. אפשר להדפיס על החשבונית בקשה להשארת ביקורת ולשלוח ללקוחות אימייל עם בקשה למשוב.

התמודדו נכון עם ביקורות שליליות

אחד החששות של עסקים רבים הוא פתיחת האפשרויות לביקורות שיובילו לתגובות שליליות. פעמים רבות מתחרים דואגים להשאיר ביקורות שליליות על ידי ספאמרים. הדבר קורה ואי אפשר להימנע ממנו לחלוטין אך יש לדעת כיצד נכון להתמודד איתו. אם יש ביקורת רעה אחת אבל עשרות (ואפילו מאות) ביקורות טובות, בקושי תהיה לה השפעה ולכן חשוב לעודד את הביקורות האמיתיות החיוביות. בנוסף, אם לקוח לא היה מרוצה מהשירות, אפשר ליצור קשר, לבדוק היכן הבעיה ולתקן אותה.

תפעול ביקורת גוגל – זה חינם

אם יש לכם עסק ובמיוחד אם יש לכם עסק מקומי כמו חנות, מסעדה, מספרה או לכל שירות אחר, אתם רוצים לתפעל את ביקורות גוגל. אתם רוצים לגרום לגוגל לדרג אתכם במקום גבוה, לגרום ליותר לקוחות פוטנציאלים להיחשף אליכם ולגרום להם להתקשר. כדי שכל זה יקרה אתם צריכים קודם כל לפתוח את הכרטיס שלכם, לאחר מכן לעודד לקוחות להשאיר ביקורת ולהמשיך לתפעל את המנגנון שמוצע לכם בחינם.

המשיכו לעודד את הלקוחות להשאיר ביקורת ובמקביל פרסמו פוסטים. "עסקים שמשתמשים בכלי של ביקורות גוגל זוכים לעלות במנוע החיפוש והגולשים נוטים להאמין להם יותר מאשר עסקים שאין עליהם ביקורות. לכן, חשוב לתפעל את הכלי בנוסף לעדכון הראשוני" מסכם משוב.