אם תפתחו את מנוע החיפוש האהוב עליכם, נגיד גוגל, ותחפשו שאילתא בנוגע למוצר או שירות (כמו למשל "ייעוץ זוגי", "אינסטלטור בבאר שבע", "איך מתקנים תריס גלילה" או אפילו "מה זה חולשת שרירים", תקבלו במעלה התוצאות של גוגל רשימה של תוצאות שמסומנות כמודעה, ומי שנמצא שם – משלם על המקום המופלא הזה להופיע בו בתוצאות החיפוש שלכם. כמה כסף זה שווה לו? ייתכן שהרבה מאוד. איך משיגים כזה מקום והאם גם לכם כדאי? על כל אלה ועוד, במדריך שלפניכם, ששווה את משקלו בזהב (עבור מי שמחפשים פתרונות לקידום ממומן).
בעולם השיווק אונליין יש שני סוגים של השקעה. הראשון הוא ההשקעה בקידום אורגאני, שאפשר להשוות אותו לריצה למרחקים ארוכים. בקידום אורגני אתם רוצים להחזיק אתר מצויין מבחינת תכנים. האתר שלכם צריך לספק מענה מקצועי ומעניין לשאילתות נפוצות, להחזיק תוכן רלוונטי ומעודכן, להיות קריא ונעים ולהזמין גולשים להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם. כדאי שהוא יהיה ממוקד, כדי שמי שכבר יפנה אליכם יהיה מי שמתעניין בשירות שלכם ולא מתעניינים אירעיים שיבזבזו לכם הרבה זמן וכסף על טלפונים חוזרים.
לא על אלה אנחנו מדברים במאמר הזה, אלא על הסוג השני של הקידום ברשת, והוא הקידום באמצעות קמפיינים של שיווק ממומן. בקמפיינים כאלה אתם יכולים לעלות עם אתר מיושן וגרוע, ועדיין להגיע למקום הראשון בגוגל (רק שזה מומלץ רק למי שאוהבים לזרוק כסף). הקידום הממומן בגוגל, המסומן תמיד באמצעות המילה "מודעה", הוא קידום שבמהלכו בעל האתר קובע באילו מילים הוא רוצה להופיע וכמה שווה לו לשלם על ההופעה.
זה חלומי בדיוק כמו שזה נשמע: אתם יכולים לבחור את ביטויי המפתח הכי רלוונטיים לכם ולהופיע, אפילו מחר, במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.
אז למה לא כולם עושים את זה?
צילום: מאגר תמונות Depositphotos
קידום ממומן עוסק בשלושה משתנים משמעותיים: האחד הוא ביטוי המפתח שלכם, השני הוא הביקוש לאותו ביטוי מפתח במנוע החיפוש, והשלישי הוא מקדם הרלוונטיות בין הביטוי לקישור שסיפקתם בקמפיין. נסביר במילים פשוטות:
על מנת לבנות קמפיין יעיל, אתם צריכים לזהות את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בשלב ראשון.
לאחר שאתם יודעים בוודאות מה החיפושים שישלחו לקוחות היישר לזרועותיכם, אתם חייבים לבנות דף נחיתה או לבצע התאמות לעמוד באתר שלכם, שיתאים מבחינת התוכן למודעה. שימו לב, נדגיש שעל מנת לבנות קמפיין מוצלח כמו שאתם רוצים, העמוד לא יכול להיות "ליד" או "בערך". הוא לא יכול להכיל ביטויים אחרים, קרובים או דומים בלי הביטוי הספציפי אתם חייבים להיות סופר מדוייקים ורלוונטיים.
כששלב זה גם הוא מאחוריכם, אתם חייבים לוודא שהעמוד שלכם יביא אחוזי המרה טובים. שפע של אפשרויות ליצירת קשר ועיצוב מזמין הם רק חלק מהמשתנים, שישפיעו פסיכולוגית על מי שכבר לחץ על הקישור ונכנס לעמוד שלכם – גם ליצור איתכם קשר ואפילו להפוך ללקוח המאושר הבא שלכם.
צילום: מאגר תמונות Depositphotos
מנהלי קמפיינים רבים משחקים את המשחק של כמויות, כאשר גם הלקוחות מרגישים בתוך זמן קצר שמדובר בשגיאה של מתחילים. אם בניתם קמפיין שפוגע בול בביטויים הרלוונטיים, אם הלכתם על המכנה המשותף הרחב ביותר ועכשיו יש לכם אלפי כניסות לעמוד שלכם, זה יעיל רק בתנאי ששיעור ניכר של המקליקים על המודעה, גם יוצרים איתכם קשר. אחרת, אתם הרי רק מבזבזים כסף, ואתם יודעים את זה. קמפיין מוצלח הוא קמפיין שמנצל היטב את מחירי ההקלקה על המודעה שלכם (שהם, אגב, נמוכים יותר ככל שהקמפיין נבנה בצורה מקצועית), כך ששיעורי ההמרה של הקמפיין גבוהים.
כשאתם עובדים עם מקצוענים בניהול קמפיינים, תקציב השיווק שלכם עובד בשבילכם. לכן, חשוב שתדעו שמי שבונה לכם את הקמפיין במנוע החיפוש, יודע מה הוא עושה לאורך כל שלבי הבנייה של קמפיין טוב: החל מבחירת ביטויי המפתח וכלה בעמוד נחיתה עם שיעורי המרות גבוהים.
מנהל קמפיינים טוב לא מקים את הקמפיין ואז שולח לכם דו"חות מידי חודש. הוא עובד בשבילכם: הוא בודק מה עובד ומה לא, עושה שינויים על מנת להגביר את יעילות הקמפיין ומעדכן את עמוד הנחיתה והמסע באופן שוטף.